۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۳۶

آیت الله تسخیری :

دانشجویان و اساتید روی هر فصل کتاب رهبری متمرکز شوند

دانشجویان و اساتید روی هر فصل کتاب رهبری متمرکز شوند

مشاور مقام معظم رهبری در تقریب مذاهب بر تمرکز دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه بر روی فصل، فصل کتاب پیامبر اعظم (ص) نوشته رهبرمعظم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد علی تسخیری صبح امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب درس های پیامبر اعظم (ص) که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شخصیت و بعثت نبی مکرم اسلام است و در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خوب است که دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه برروی فصل، فصل این کتاب کار کنند.

وی بابیان اینکه هر فصل این کتاب خود یک کتاب است، افزود: این کتاب نگاه جامع و کلی به ابعاد مختلف زندگی پیامبر (ص) دارد و کار کردن روی این مباحث که رهبر معظم انقلاب به آن ها اشاره کرده است ضروری است.

مشاور مقام معظم رهبری در تقریب مذاهب افزود: کسی که این کتاب را مطالعه کند به چند نکته دست می یابد یکی اینکه حضرت آقا نگاه جامعی به پدیده مکرر زندگی پیامبر (ص) داشته اند و به موضع گیری های جزیی توجه نداشته،  بلکه به پدید ه های مکرر اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: هر پدیده به عنوان عبرتی برای نسل های کنونی است که می توان از آن درس گرفت و همچنین می توان این پدیده ها را با وضعیت امروز جامعه تطبیق داد.

آیت الله تسخیری به توام بودن عاطفه و ایمان در زندگی پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت آقا هم در این کتاب به این مساله توجه ویژه داشتند و باید برای تحقق اهداف روی این مساله یعنی توام بودن ایمان و عاطفه کار بیشتری صورت گیرد.

وی درپایان افزود: باید محبت پیامبر (ص) را جزء شخصیت خودمان قرار داده و با عمیق‌تر کردن محبت رسول اکرم در خودمان در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

کد خبر 2011329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha